Dietistmottagningen vid Akademiska sjukhuset
1177
E-tjänster
Här kan du göra dina ärenden dygnet runt. Logga in för att se vilka e-tjänster vår mottagning erbjuder.
Telefon
018-611 52 91
Endast röstbrevlåda
Besök oss
Öppettider
Mån - Fre 8-16 enligt bokad tid
Vi som arbetar här är legitimerade dietister och vår huvudsakliga arbetsuppgift är kostbehandling vid olika sjukdomstillstånd. I vårt arbete ingår även att arbeta förebyggande för att främja hälsa och livskvalitet.
Var och en av oss dietister ansvarar för ett antal arbetsområden och möter patienter på ett flertal av sjukhusets avdelningar och mottagningar.
Psykiatrin och barnsjukhuset har egna dietistavdelningar.
Inför ditt besök
- Om du inte kan komma till ditt bokade besök måste du meddela oss senast 24 timmar före besöket. Det finns flera möjligheter att avboka på: 1177 Vårdguiden eller telefon.
- Observera att nybesök bara kan avbokas två gånger, efter det skickas remissen tillbaka till läkare som remitterat dig hit.
- För att kunna träffa oss måste du ha en pågående kontakt på en avdelning eller mottagning på Akademiska sjukhuset.
Under ditt besök
- Gå in i entrén vid ingång 40
- Anmäl dig i kassan på våning 1
- När du har anmält dig så ta trapporna eller hissen upp till våning 4.
Beställningar i Mediq
Om du har fått en beställning på näringsdrycker/sondmat som gäller flera uttag så ska du själv ta kontakt med Mediq kundservice när du vill ha nästa leverans.
Beställ i god tid, i vissa fall tar leveransen en vecka.
När du använt alla uttag på din aktuella beställning så ta kontakt med din dietist i god tid. Det kan ta några dagar innan vi har möjlighet att hjälpa dig med en ny beställning. Om det är mer än ett år sedan du fick en remiss till dietist kan vi behöva träffa dig innan en ny beställning görs.
Mediq kundservice
Telefon 031-388 92 00
kundservice.direct@mediq.com
Öppettider: 8-17
Uppge ditt personnummer vid kontakt med kundservice