Vanliga frågor och svar om ditt besök på käkkirurgen

Här hittar du vanliga frågor och svar som ställs till oss inom käkkirurgin.

Anmälan vid besök 

När du kommer till oss anmäler du dig i receptionen. Då vi har verksamheter på flera adresser är det viktigt att du läser noga i kallelsen så att du går till rätt reception. 

Vad kostar besöket? 

Vi bedriver både tandvård och sjukvård vilket innebär att priserna skiljer sig. Tandvårdspriserna är enligt folktandvårdens referenspriser.

Avbokning av tid 

Vid eventuellt förhinder kontaktar du tidsbokningen i god tid. Telefonnumret hittar du på din kallelse. Om du inte kommer eller lämnar återbud senare än 24 timmar innan din undersökning eller behandling får du betala en patientavgift. 

Jag har tappat bort min tid?  

När du loggar in på www.1177.se kan du se dina bokade tider om du har lagt till våra mottagningar, käkkirurgiska sjukvårdsmottagningen och käkkirurgiska tandvårdsmottagningen. 

Kan jag boka en tid hos er?  

För att komma till oss behöver du en remiss som du fått från din tandläkare eller läkare.  

Vilka betalsätt finns?  

Endast faktura utan fakturaavgift. Fakturan skickas efter ditt besöket.

Kan man delbetala sin faktura?  

Ja, ringer till fakturaavdelningen på 018-611 62 00, knappval 4.  

Jag kommer inte fram på mottagningens telefon, hur når jag er lättast? 

Du kan nå oss via 1177, käkkirurgiska sjukvårdsmottagningen/tandvårdsmottagningen. 

Varför har jag inte fått någon tid till operation? 

Operationsplaneringen har som mål att skicka ut din kallelse minst tre veckor i förväg inför planerad operation. Verksamhetens mål är att du ska få din operationstid inom vårdgarantin. Inom plastikkirurgi och käkkirurgi bedriver vi rikssjukvård och det betyder att akuta operationer alltid prioriteras först.  

Hur beställer jag en sjukresa till mitt mottagningsbesök/operationstid? 

Om du kommer från en region utanför Uppsala län ta kontakt med din inremitterande klinik, som får boka din resa. Uppsalapatienter hänvisas i första hand till sjukresebuss. Om ditt medicinska tillstånd kräver sjukresetaxi är det den läkare som träffade dig senast som avgör om du får åka taxi. 

Jag vill ha ut min journal, hur gör jag? 

Kontakta journalenheten CESÅ, antingen per telefon 018-611 62 00 tonval 1 eller på läs mer och beställ din journal via 1177.

Jag vill ha ut mina röntgenbilder, hur gör jag? 

Kontakta Mediaenheten (röntgen) på telefon 018-611 47 08, telefontid måndag-fredag 7.30-16.00.