Tillbaka

Sjuksköterska till avdelningen för akut- och specialiserad pediatrik 95 E

Referensnummer AS1176/2022
Sista ansökan 2022-10-23
Förvaltning Akademiska sjukhuset
Arbetsplats Verksamhetsområde Akademiska barnsjukhuset

Arbetsplatsbeskrivning

Små hjärtan behöver stor omtanke Vi är ett litet sjukhus i det stora. Men det är just i det lilla som vår storhet bor. För här ryms allt. All kompetens ett sjukt barn kan behöva. Samarbete med respekt och omtanke. Intressanta möjligheter till utveckling. En riktigt bra introduktion för dig som är ny. Och oväntat mycket glädje i det som ibland är mycket svårt. Vi tar hand om barnen och deras familjer, och vi tar hand om varandra – för vi vet att vi gör ett så mycket bättre jobb tillsammans.

Vår verksamhet


Akutvårdsavdelning 95 E är en del av sektionen för akut barnsjukvård där även barnakutmottagningen och avdelningen för specialiserad pediatrik ingår. På avdelningen, som har 8 vårdplatser, vårdar, behandlar och utreder vi barn i åldern 0-18 år som är i behov av några dagars sjukhusvård. Främst vårdar vi barn med någon form av infektion, barn med diabetes och barn som är i behov av hjärtövervakning, men vi är alltid beredda att även vårda barn från andra sektioner.

Vi som arbetar inom sektionen för akut barnsjukvård är ett härligt gäng som verkligen brinner för vårt arbete. Vårt multiprofessionella team har alltid det sjuka barnet med familj i centrum. Vi värnar om ett gott samarbetsklimat och i teamarbetet har vi högt i tak. Patientsäkerhet och ett professionellt bemötande är naturliga delar i vårt dagliga arbete och vi lägger stort fokus på dagliga, gemensamma utbildningstillfällen för sektionens personalgrupper. Vi är noga med gemensam reflektion efter arbetspassets slut och återkoppling efter svåra patientfall. Tack vare våra olika kompetenser och erfarenheter utvecklas vi och gör varandra ännu bättre i vårt arbete med våra patienter.  

Ditt uppdrag


Som sjuksköterska arbetar du i team tillsammans med andra sjuksköterskor, undersköterskor och läkare. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska på en akutvårdsavdelning för barn och bjuder på stor omväxling avseende svårighetsgrad, innehåll och tempo. Din inskolning är strukturerad och sker på avdelningen av erfarna kollegor. Till stöd i ditt dagliga arbete finns en erfaren kollega i form av en koordinator samt våra biträdande avdelningschefer som regelbundet arbetar i vården. För dig med mångårig erfarenhet finns det möjlighet i tjänsten att rotera mellan akutvårdsavdelningen och barnakutmottagningen som ligger i angränsande lokaler.

Dina kvalifikationer


Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom hälso- och sjukvård för barn och ungdom och/eller tidigare erfarenhet av barnsjukvård är mycket meriterande.

Din kompetens


Du har ett stort intresse för barnsjukvård, är trygg i din roll som sjuksköterska och har en vilja att vara med och utveckla vår avdelning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder


Vi erbjuder en tillsvidareanställning i Akademiska sjukhusets poängmodell vilket erbjuder både arbetstidsförkortning och möjlighet till högre ersättning. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Provanställning om högst 6 månader kan förekomma. Nyutexaminerad sjuksköterska erbjuds deltagande i kliniskt utbildningsår.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här.

Vill du veta mer?


Avdelningschef Alexandra Eliasson, 018-617 17 47
Facklig representant nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?


Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval, intervjuer och tillsättning kommer ske löpande under ansökningstiden så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.