Tillbaka

Verksamhetsadministratör

Referensnummer AS813/2022
Sista ansökan 2022-07-10
Förvaltning Akademiska sjukhuset
Arbetsplats Verksamhetsområde ortopedi och handkirurgi

Arbetsplatsbeskrivning

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet


Verksamhetsområdet ortopedi och handkirurgi är en arbetsplats i ständig utveckling som består av en ortopedisk vuxenakutmottagning, omhändertagande av akuta och elektiva ortopediska tillstånd samt en barnortopedisk enhet med akut och elektiv verksamhet. Huvudinriktningen är såväl högspecialiserad som basorienterad ortopedisk vård inom sju olika sektioner indelade i proteskirurgi, ryggkirurgi, frakturkirurgi, skuldra/knäkirurgi, fotkirurgi, handkirurgi samt barnortopedi. Förutom patienter från Uppsala län handläggs ett stort antal riks/regionpatienter inom respektive subspecialitet och verksamhetsområdet har ett omfattande samarbete med ortopedklinikerna i regionen. Verksamhetsområdet har omkring 300 anställda.

Ditt uppdrag


I din roll som verksamhetsadministratör ingår bland annat att:
  • fungera som administrativt stöd till verksamhetschefen och andra medarbetare så som sektionschefer, avdelningschefer och läkare inom verksamhetsområdet
  • personaladministration – handlägga administrativa formalia i och med nyanställning och avslut av läkare och chefer inom verksamhetsområdet
  • huvudadministratör för schemaläggningssystemet Medinet/Heroma
  • hantera sjukanmälningar och annan frånvaro i läkargruppen
  • ekonomistöd till verksamhetschef och ekonomicontroller
  • arbete i utdatabasen SAS med framtagande av rapporter m.m.
  • fakturahantering och beställare av inköp i Agresso
  • sekreterarfunktion i samband med möten på ledningsnivå som kräver minnesanteckning
  • dokumenthantering i form av diarieföring, ärendehantering och lagring/arkivering inom verksamhetsområdet
  • handlägga och samordna ärenden och underlag som läkemedelsstudier, patientklagomål, Lex Maria och patientnämndärenden
  • administration av verksamhetsområdets olika IT-system tex SharePoint och DocPlus

Innehållet i tjänsten kan komma att förändrats något på sikt.

Dina kvalifikationer


Du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har bakgrund som chefsassistent på högre nivå med erfarenhet av att leda i egna projekt. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska.

Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och gärna också SharePoint för att hantera exempelvis textdokument, presentationer, informationsbrev och månadsuppföljningar. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att skriva mötesanteckningar och att du kan granska och redigera underlag som andra tagit fram, så att de blir korrekta till innehåll och form.

För att hantera patientrelaterade ärenden är det en fördel om du har grundläggande kunskaper i journalsystemet Cosmic.

Din kompetens


Förutom utbildning och kunskap värderar vi självklart din personlighet högt. Dina arbetsuppgifter och den dagliga kontakten med olika människor ställer krav på att du är serviceinriktad, lojal och har god samarbetsförmåga. Du är drivande, tar eget initiativ och är van att arbeta självständigt. Dessutom behöver du ha god prioriteringsförmåga, vara strukturerad och ha en positiv inställning. Har du detta och viljan att möta framtidens sjukhus, då är vi på kirurgen rätt för dig.

Vi erbjuder


Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning om högst sex månader kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse och intervjuer sker fortlöpande.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här.

Vill du veta mer?


Verksamhetschef Stergios Lazarinis, tel. 018-611 70 83
Facklig kontaktperson för Vision nås via växeln, tel. 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?


Välkommen med din ansökan via länken nedan. 
Urval och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag gått ut.