Det här kan vi hjälpa dig med

Du kommer till oss på kvinnofridsmottagningen
för att få stöd och hjälp
om du har blivit slagen, hotad,
illa behandlad
eller haft sex mot din vilja.

Du får tala med någon som kan ge dig stöd.
Vi som arbetar här
är kvinnliga sjuksköterskor och läkare.
Vi är vana vid att möta och tala med människor
som mår dåligt.

Du ringer oss för att boka tid.
Telefonnumret är 018-611 27 92.

Om det är akut kan du komma hit
utan att boka tid.
Vi har öppet klockan 8.00-16.30 måndag till fredag.
Adressen är: Akademiska sjukhuset i Uppsala,
ingång 18.

Du kan också ringa till Kvinnofridslinjen

Du kan också ringa till oss på Kvinnofridslinjen
för att få stöd och information
om du har blivit slagen, hotad,
illa behandlad eller haft sex mot din vilja.

Är du släkt med någon
eller vän till någon
som har varit med om det,
kan du också ringa till oss.

Vi har alltid öppet,
det är alltid någon som svarar i telefonen
och det är gratis.

Ingen kan se på din telefonräkning
att du har ringt hit.
Du får vara anonym,
alltså inte säga vem du är.

Så ringer du Kvinnofridslinjen

Du ringer Kvinnofridslinjen på telefonnummer 020-50 50 50.

Har du hörselskada
eller har du svårt att tala finns tjänsten Texttelefoni.

Vi har tolkar som översätter till de flesta språk.
Du kan läsa mer på Kvinnofridslinjens webbplats.
Adressen är www.kvinnofridslinjen.se